Autores: Ana Sánchez i Claudia Moreno, membres de la Comissió permanent |
Imatges de la jornada |
Imatges oficials de la Jornada |
El dimarts 10 d’Octubre va tenir lloc l’acte de llançament dels ‘Diàlegs Educació 2030’, una jornada impulsada per l’Aliança Catalunya 2030 i els departaments d’Educació i d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i Catesco, que tenen com a objectiu generar tota una xarxa de diàlegs que ajudi a transformar l’educació per assolir un futur relacionat amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). L’acte es va realitzar durant el matí al poliesportiu la Mar Bella, situat a Barcelona. Van participar-hi dotze membres del CNIAC, la Jara Egea, el Jordi Gómez, l’Íngrid Grabenbauer, el Sergi Asensio, la Claudia Moreno, la Martina Fernández, el Joan Gimeno, la Rim Khamlichi, l’AndreaMolina, la Júlia Subirats, la Cristina Prieto i l’Ana Sánchez, que varen actuar com a conductors de l’acte fent la presentació i la cloenda i dinamitzant els grups de treball.
L’acte va començar a les 10:00 amb una presentació a càrrec de la Martina, la Jara i l’Ana del CNIAC, tot seguit varen donar la paraula a la Nadia Ghulam qui va parlar de la seva infantesa a Kabul (Afganistant) i, en acabat, es va esmorzr. Seguidament, van començar les diferents dinàmiques; en primer lloc, els més de 200 alumnes es van repartir en 10 grups d’aproximadament 20 persones, en cada grup tractava una de les quatre ‘P’ (Persones, Planeta, Pau i Prosperitat), i intentava millorar coses de l’àmbit educatiu per tal d’aconseguir els ODS que tenien a veure amb cadascuna de les quatre ‘P’. Els grups estaven dinamitzats conjuntament per una persona de Fundesplai i un o dos membres del CNIAC: a Persones tres grups dinamitzats per la Clàudia, l’Íngrid i la Cristina i la Júlia, a Planeta tres grups dinamitzats per la Jara, l’Ana i en Joan i l’Andrea, a Pau dos grups dinamitzats pel Sergi i la Rim i a Prosperitat dos grups dinamitzats per la Martina i el Jordi,
La primera activitat estava dedicada a trencar el gel i en cada grup se’n feia una diferent, de dinàmica, en relació amb la seva temàtica. Després, es plantejaven dues preguntes al grup que eren les següents: Si res no canvia, quin futur ens espera?, i Com imagines un futur diferent? Què hauria de canviar? Els participants de cada grup havien de respondre-les en un paper i després enganxar les seves respostes a un mural, també es posaven totes les respostes en comú amb el grup.
Un cop havien acabat, els fèiem tres preguntes més analitzant l’educació des del punt de vista de les noies i els nois.
- Què hem de continuar fent?
- Què hem de deixar de fer?
- Què cal repensar de manera creativa?
A continuació, posàvem totes les opinions en comú dintre dels diferents grups, i havien de classificar totes les idees en una taula que estava separada en 4 parts: On aprenem?, Què aprenem?, Com aprenem?, i Per a què aprenem?
Després de totes les idees se n’escollien dos o tres per cada una de les tres preguntes de l’inici i es portaven a la següent dinàmica, el Mercat de les idees.
Finalment, per escoles i instituts, s’apropaven al Mercat de les idees, on estaven totes les propostes finals de tots els grups per cada una de les preguntes i votaven quina els agradava més de cada àmbit.
El tancament de l’acte va anar a càrrec del Sergi i la Rim del CNIAC, on alguns alumnes varen exposar algunes idees extrestes de les activitats realitzades, tot seguit varen donar la paraula a l’Eduard Vallory, el president de CATESCO, a l’Arnau Queralt com a director del CADS i a l’honorable consellera Anna Simó. Unes darrers paraules de cloenda de la jornada i d’agraïment a tots els assistenst, per part dels conductors de la cloenda, varen posar punt i final a la jornada.
