Durant el 2021 i principis del 2022, amb la col·laboració de l’empresa Digitaldesk, hem redissenyat la imatge visual del CNIAC i el premi al Reconeixement a la Infància i l’Adolescència. Així, al llarg de les diferents fases que ha durat el projecte, consellers i conselleres del CNIAC hem anat prenent decisions a partir de les anàlisis, estudis i propostes de l’empresa, per anar definint la nova identitat visual que volem pel CNIAC.
En una primera fase es va fer una anàlisi de la població destinatària, tant infants i adolescents com adults, i d’aquí que es va valorar que la nova identitat visual del CNIAC havia de promoure la difusió, la proximitat, la professionalitat, la inclusivitat i la diversió. Posteriorment, es va fer una cerca de diferents entitats, institucions, fundacions i marques per observar com es presentaven i quin missatge donaven amb la seva imatge. En base a la informació aportada per l’empresa i de la comparativa de les diferents entitats, institucions, fundacions i marques, els consellers i conselleres varem decidir quin posicionament voliem per la imatge del CNIAC.


En una segona fase es va començar a treballar ja la nova identitat vidual del CNIAC: d’una banda, la identitat visual i, de l’altra, la tipografia i els colors corporatius, que serien la base de la nova imatge en el futur. També es va presentar una proposta de nou logo i de combinació del nou logo amb la marca del CNIAC, una combinació que seria ja definitiva. En aquesta fase els consellers i conselleres varem prendre les decisions del que serien les bases de la nova imatge del CNIAC.
En la tercera fase, a partir de les decisions preses en la fase segona, es varen presentar propostes concretes on s’aplicaria la nova identitat visual del CNIAC. Ens presenten propostes de material que utilitzarem els consellers i conselleres del CNIAC per assistir a les trobades: bosses, llibretes, bloígrafs, samarretes, pin, etc, i propostes d’una nova imatge per a la difusió i comunicació del CNIAC a internet i a les xarxes socials. Els consellers i conselleres decidim les propostes que més ens agraden i d’altres on hi ha menys consens optem per decidir-les en la propera Assemblea del CNIAC.

En la quarta fase, l’empresa ens presenta dues propostes de nou premi al Reconeixement a la Infància i l’Adolescència. Premi que anualment el CNIAC atorga a la persona, entitat, institució, etc que considera que ha dut a terme una tasca rellevant i significativa per la infància i l’adolescència o els seus drets. Els consellers i conselleres varem optar per la primera proposta del premi. A partir d’aquesta fase, tal com estava previst, mentre el procés de nova identitat continuava endavant, calia fer les gestions per produir el premi i tenir-lo a punt per lliurar-lo al nou premiat el dia 20 de novembre, Dia universal dels Drets de l’infant, a Pallassos sense fronteres.
En la cinquena i última fase, es va dissenyar els Roll-ups i els Photocalls per a la difusió del CNIAC en actes. Així, del Photocall es va anar perfilant el contingut de les tres propostes fins obtenir el resultats final.


