17F – TV L’Hospitalet entrevista la presidenta del CNIAC

Fatima Ofkir, primera presidenta del recentment creat Consell Nacional dels Infants i Adolescents de Catalunya, ha estat entrevistada per la televisió de L’Hospitalet i explica que s’hi fa.


Fàtima Ofkir, una hospitalenca al nou Consell d’Infants i Adolescents de Catalunya

Fàtima Ofkir és la veu dels infants i adolescents catalans. Alumna de l’Institut Margarida Xirgu. presideix des de novembre, el Consell Nacional d’Infants i Adolescents de Catalunya que depèn de la Generalitat. Vol que els problemes que afecten l’educació tinguin una ràpida solució. 

No tothom, als 16 anys, forma part del Consell de Nois i Noies de L’Hospitalet, col•labora amb l’entitat Ítaca i al programa Entrejoves, fa teatre a l’Escola de Música i juga al softbol a l’Hércules L’Hospitalet. Fàtima Ofkir fa tot això i des de principis de curs és, a més, la presidenta d’un nou òrgan de representació de nois i joves de Catalunya: el nou Consell Nacional d’Infants i Adolescents de Catalunya.

Més de quaranta joves formen part del consell que presideix la Fàtima, que anirà creixent amb més participants en el futur. “Ens preocupa el medi ambient, la participació, que tots els nens tinguin les mateixes oportunitats, la pobresa, la fam, l’accés a la salut. Són qüestions que ens han de mantenir conscienciats a tots”, explica aquesta alumna del Margarida Xirgu.

Fátima Ofkir té molt clar allò que farà des de la seva nova responsabilitat al capdavant del Consell d’Infants i Adolescents a nivell de tot Catalunya: “És un càrrec amb força responsabilitat però l’afronto amb il•lusió. La presidenta ha de parlar bé i explicar-ho millor. És un càrrec de responsabilitat i has de donar el millor de tu mateixa”.

Fàtima Ofkir ha conegut al president de la Generalitat, Artur Mas. “Vaig dir-li que gent com ell haurien de donar més importància als infants, fixar-se més en el que diem. Em va contestar que tenia raó”.

Aquesta estudiant hospitalenca ha promès treballar amb tota les seves forces per deixar ben alt el nom de L’Hospitalet. “Des del meu càrrec també represento a la meva ciutat”.

Fàtima vol ser periodista, en concret, vol ser radiofonista. De fet, fa pràctiques de ràdio a Torre Barrina. Té taules perquè parla bé, amb coherència i amb les idees molt clares. “És el que més m’agrada, la ràdio. Els meus amics, em diuen, però, que em dediqui a la política”.

Deixa un comentari