Fomentem la recerca i la investigació amb «Els contes de la Laura i en Joan»

Sovint ens és difícil fer arribar a infants i adolescents la importància d’aquelles coses que aprenem i experimentem a l’escola, al casal, a l’esplai… A vegades no és tant que no podem fer-los entendre “allò que anomenem ciència”, sinó que no tenim a la nostra disposició eines per fer interessant una cosa que, en essència, es percep com a complicada o avorrida. Malgrat tot, la curiositat innata d’infants i adolescents és quelcom que pot trencar aquesta barrera i ens cal aprofitar-nos-en per mostrar-los la riquesa de les diferents àrees del coneixement.

Des del 2007, la Direcció de Recerca del Departament d’Economia i Coneixement publica «Els contes de la Laura i en Joan», una col·lecció d’aventures de dos estudiants d’institut amb poders màgics que els ajuden a aprendre més sobre la recerca en diferents matèries. Ja n’hi ha més d’una quinzena, de contes, i toquen àrees com ara la macroeconomia, la pedagogia, la tecnologia agroalimentària, la neurobiologia o la paleontologia, d’entre d’altres especialitats.

Al web de la col·lecció trobareu tots els contes en dos formats: una versió multimèdia pels contes publicats el 2007 i el 2009 (en forma de revista electrònica per llegir en línia) i una versió en format PDF de tots els contes (per fer-ne impressió o per llegir-los i treballar-los sense connexió a la Internet). Els texts «fan referència a continguts científics rigorosos i es basen en recerques reals que s’estan duent a terme actualment al nostre país, tot presentant-les de manera atractiva», afirma en Joan Majó, ex-comissionat per a Universitats i Recerca (2009-2010).

Feu *click* i podreu llegir el darrer conte de la série en una finestra nova.

«Els contes de la Laura i en Joan» es complementen amb tres guies didàctiques, una pels contes de l’1 al 5, una altra pels contes del 6 a l’11 i la tercera cobreix els contes 12 a 16. En els texts també s’han integrat elements que aporten valors dels àmbits transversals relacionats amb els mitjans de transport, la igualtat de gènere i els hàbits alimentaris, com explica la Blanca Palmada, ex-comissionada per a Universitats i Recerca (2006-2009), en el pròleg de la primera guia didàctica.

Us convidem a fer-ne difusió. Si coneixeu més materials dels què totes i tots els professionals de Catalunya ens en puguem beneficiar, afegiu-los als comentaris d’aquest post i així en farem un bon recull!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s